Objavljeno: 25. 1. 2019 u 09:58h
Tunjevina među ljubiteljima ribe pronalazi sve više pristalica – mek, crveni riblji stek je značajni izvor omega-3 masnih kiselina, koji smanjuje rizik obolijevanja od visokog krvnog pritiska i infarkta.
Profesor Hademar Bankhofer, bečki zdravstveni stručnjak, smatra da je tunjevina riba koju ljudski kardiovaskularni sistem “voli”. Pogledajte koje sve koristi možete imati, ako ovu vrstu ribe uvrstite na redovan meni.
Tunjevina pomaže da mišići budu čvršći. Količina od 100 grama crvene ribe sadrži 22 grama bjelančevina, koje imaju mnogo aminokiselina neophodnih za razvoj mišića.
Za muškarce je tunjevina korisna i za očuvanje prostate. Jedna švedska studija na institutu Karolinska u Štokholmu pokazala je da redovno konzumiranje tunjevine kod muškarca smanjuje rizik od nastajanja raka prostate.
Britanski istraživači su otkrili da se prije svega omladinci iz velikih gradova koji naginju ka agresivnom ponašanju, unošenjem tunjevine osjećaju mnogo manje iziritirani, manje se svađaju i raspoloženiji su da pomognu drugima.
Svež i tanko isečen file od tunjevine se topi na jeziku, kažu ljubitelji svježe ribe. U Japanu se ovaj način pipreme naziva “Sashimi”. Ali pošto mnogi ne vole svježu ribu, profesor Bankohofer predlaže, da se file samo nakratko proprži na jakoj temperaturi. Onda nije potpuno svjež, a file unutra ostaje crven i mek.
Izvor: zena.blic.rs
Nema komentara
Sakrij sve komentare
Prikaži komentare
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.