Objavljeno: 10. 12. 2019 u 11:49h
Dijete koje nalažu skromnu ili nikakvu konzumaciju ugljenih hidrata danas su baš popularne. Pročitajte tekst prije nego što peciva potpuno izbacite iz ishrane…
Ovakve dijete osiguravaju brz gubitak kilograma, ali uz njih dolazi i opasnost.
Osobe koje u organizam unose manje od 45 posto dnevnog unosa kalorija u obliku ugljenih hidrata imaju veće šanse za razvoj fibrilacija atrija ili iregularnih otkucaja srca, navodi se u saopštenju rezultata istraživanja American College of Cardiology’s Annual Scientific Session.
“Dugoročni efekt smanjenog unosa ugljenih hidrata je još kontroverzno pitanje, posebno zbog uticaja na kardiovaskularno zdravlje”, pojašnjava dr sc. Xiaodong Zhuang, kardiolog i autor studije te nastavlja: “Ako u obzir uzmemo potencijalan učinak na aritmiju, studija savjetuje da se popularne dijete moraju savjetovati uz određen oprez.”
Studija je pokazala poveznice, ali nije dokazala da ova vrsta ishrane uzrokuje srčana oboljenja. Ali svakako treba biti na oprezu jer osobe koje pate pod arterijske fibrilacije imaju pet puta veće šanse da će doživjeti srčani infarkt.
Autori studije vjeruju da je razlog što osobe na takvim dijetama jedu malo voća, povrća i žitarica i tako propuštaju sve dobrobiti koje te namirnice pružaju, a u ovom slučaju najvažnije je što sprečavaju upalne procese.
Izvor: ordinacija.vecernji.hr
Nema komentara
Sakrij sve komentare
Prikaži komentare
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.