Šta će se desiti ako svaki dan popijete četiri kafe?

Objavljeno: 19. 11. 2015 u 11:05h

Kod osoba koje dnevno popiju od tri do pet šoljica kafe primjećen je manji rizik od prijevremene smrti od posljedica srčanih bolesti, dijabetesa i Parkinsonove bolesti, a kafopije su i manje sklone depresivnim stanjima i samoubistvu.

Bez obzira na to da li je riječ o kafi s kofeinom ili bez njega, ovaj napitak blagotvorno utiče na opšte zdravstveno stanje, tvrde članovi harvardske Škole za javno zdravlje.

Istraživanjem su obuhvaćeni ljudi koji ili uopšte ne piju kafu ili konzumiraju dnevno manje od dvije šoljice, potom one osobe koje ispijaju umjerene količine tog napitka, ali i oni koji dnevno popiju i do pet šoljica.

“Bioaktivni sastojci kafe smanjuju otpornost na insulin, a spriječavaju i zapaljenske procese u organizmu”, rekao je Ming Ding, glavni autor studije.

Rezultati istraživanja temelje se na podacima prikupljenim kroz tri velike ankete sprovedene među 300.000 medicinskih sestara i zdravstvenih radnika, koji su tokom tridesetogodišnjeg perioda redovno popunjavali upitnike o sopstvenom zdravstvenom stanju i životnim navikama.

Doduše, s obzirom na to da se studija temelji na subjektivnim odgovorima ispitanika o vlastitim navikama, vjerodostojnost rezultata može u neku ruku da bude upitna. Upravo zato, stručnjaci ne savjetuju baš svima da se bace na konzumaciju enormnih količina kafe.

“Više kafe smiju da piju samo zdrave osobe, koje se pridržavaju zdravog stila života. Trudnice, dojilje i mladi bi trebalo posebno da vode računa o tome koliko kofeina unose u svoj organizam i ne bi smjeli da pretjeruju”, poručuje profesor Frank Hu, koautor studije, koji predaje nutricionizam i epidemiologiju na Harvardu.

Izvor: telegraf.rs

Facebook Twitter Preporuči na Viberu
Kopirati

Nema komentara

Sakrij sve komentare

Prikaži komentare

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Šta mislite o ovoj temi?

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Promo

Copyright. Sva prava zadržana. Dozvoljeno preuzimanje sadržaja isključivo uz navođenje linka prema stranici sa koje je sadržaj preuzet.

/zdravi-kutak/sta-ce-se-desiti-ako-svaki-dan-popijete-cetiri-kafe/||Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)