Otkriven gen za ubrzano starenje

Objavljeno: 2. 2. 2020 u 10:12h

Doktori iz Kliničkog instituta za medicinsku genetiku u Ljubljani, u saradnji sa još 12 inostranih istraživača, otkrili su ljudski gen koji izaziva sindrom ubrzanog starenja, vrlo rijedak poremećaj koji se javlja kod tek rođene djece i koji dovodi do ubrzanog starenja i rane smrti.

Rezultati četvorogodišnjeg istraživanja objavljeni su u časopisu „American Journal of Human Genetics”, a povod je bila smrt dječaka koji je u Ljubljani rođen mjesec dana prije planiranog termina, sa malom težinom, izboranim licem i krhkih kostiju. Njegova dijagnoza bila je rijetka bolest progerija, o čijim se uzrocima ne zna mnogo. Otkriće ovog gena dovest će do lakšeg dijagnostifikovanja ove rijetke bolesti, ali i ostalih oboljenja koja izazivaju preranu smrt.

Podaci prikupljeni od oko 6.700 osoba starije životne dobi pokazuju kako ispitanici koji posjećuju izložbe i koncerte u prosjeku žive duže. Učesnici istraživanja provedenog na University College London praćeni su 14 godina, a rezultate je objavio British Medical Journal.

Ljubitelji umjetnosti imali su prosječno 31 posto manji rizik za smrt tokom posmatranog razdoblja. Na dugovječnost nisu uticali faktori poput materijalnog statusa, stepena obrazovanja, bračnog statusa ili mjesta stanovanja.

Redovna konzumacija marihuane u istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji povezana je s većim rizikom za promjene u strukturi srca, objavio je stručni časopis JACC Cardiovascular Imaging. Ovakve promjene mogu narušiti funkciju srca, upozoravaju istraživači s Queen Mary University of London.

Podaci prikupljeni od oko 3.400 ispitanika pokazuju kako nakon prestanka redovnog unosa marihuane ove potencijalno opasne promjene na srcu nestaju.

Poznato je kako konzumacija marihuane dovodi do ubrzavanja pulsa i povišenja krvnog pritiska.

Osobe koje praktikuju vegansku prehranu izložene su većem riziku od nedostatka vitamina B12, ukazuje nova studija. Inače, vitamin B12 se može naći u mesu, ribi, mliječnim proizvodima i jajima, namirnicama koje vegani izbjegavaju. Valja istaknuti, da je za vegansku prehranu karakteristično izbjegavanje svih namirnica životinjskog porjekla.

Ovo istraživanje je pokazalo da je oko 20 posto osoba koje su praktikovale vegansku prehranu imalo ozbiljan nedostatak vitamina B12, a to povećava rizik od oštećenja živaca ili neuritisa te može dovesti do megaloblastične anemije. Takođe, može povećati rizik od preloma kostiju i hemoragičnog moždanog udara. Mogu se pojaviti i simptomi poput umora, bolova u mišićima, ulkusa u ustima, slabog pamćenja, slabljenja kognitivnih funkcija, depresije i zamagljenja vida.

Unos vitamina D bez kalcija ne dovodi do smanjenja rizika za frakture kod starijih osoba, pokazuje istraživanje objavljeno u časopisu JAMA Network Open.

Kombinovani unos vitamina D i kalcija povezan je s prosječno 17 odsto manjim rizikom za frakture kuka u sljedećih 15 godina.

Procjenjuje se kako zbog osteoporoze nakon 50. godine života frakture doživi pola žena i četvrtina muškaraca. Američki naučnici s University of Alabama dodaju kako se u prevenciji fraktura u starijoj dobi učinkovitom pokazalo i vježbanje. Izbjegavanje pušenja i pretjerane konzumacije alkohola takođe doprinosi smanjenju rizika za osteoporozu.

Muškarci ovisni o alkoholu ili drogama imaju 6 do 7 puta veće šanse da će zlostavljati člana porodice, objavio je stručni časopis PLOS Medicine. U istraživanju provedenom na University of Oxford korišteni su podaci prikupljeni od 140 000 ispitanika u razdoblju od 16 godina.

Povećanje učestalosti nasilja prema partnerima zabilježeno je i kod ispitanika s mentalnim bolestima ili poremećajima ponašanja. Najizraženije povećanje rizika je uočeno kod muškaraca s dijagnozom poremećaja pažnje s hiperaktivnošću (ADHD), poremećajima ličnosti te kliničkom depresijom.

Mlade odrasle osobe koje su doživjele povrede koljena imaju šest puta veći rizik za osteoartritis u srednjoj životnoj dobi, sugeriše istraživanje švedskih naučnika sa fakulteta u Lundu.

Dodatno povećan rizik za artritis imaju osobe koje su pretrpjele frakture ili povrede vezivnog tkiva, pokazuju podaci prikupljeni od 150 000 ispitanika koji su na početku posmatranog razdoblja bili u dobi između 25 i 34 godine.

Učesnici istraživanja su praćeni 19 godina. British Journal of Sports Medicine dodaje kako dodatno povećan rizik imaju pretile osobe, posebno žene.

Izvor: Avaz.ba

Facebook Twitter Preporuči na Viberu
Kopirati

Nema komentara

Sakrij sve komentare

Prikaži komentare

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Šta mislite o ovoj temi?

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Promo

Copyright. Sva prava zadržana. Dozvoljeno preuzimanje sadržaja isključivo uz navođenje linka prema stranici sa koje je sadržaj preuzet.

/zdravi-kutak/otkriven-gen-za-ubrzano-starenje/||Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)