Objavljeno: 2. 12. 2015 u 09:29h
Ukoliko brinete za zdravlje zuba, prelazak na napitke bez šećera neće vas zaštititi od kiselina koje uništavaju gleđ i zadržavaju se u tkivu zuba, tvrdi nova studija.
Istraživači sa Univerziteta u Melburnu su došli do ovakvog zaključka nakon analiziranja ljudi koji su pili napitke sa šećerom i bez njega, a pokazala se veoma mala razlika u kvarenju zuba.
“Dok smanjenje unosa šećera može da umanji rizik oboljevanja zuba, hemijska kombinacija kiselina u pojedinoj hrani i piću može da bude podjednako štetna kao šećer” , izjavio je koautor studije Erik Rejnolds.
U prvoj fazi studije, učesnici su konzumirali 15 pića (neke sa šećerom, a neke bez) i sva su izuzev mlijeka izazvala pojavu karijesa. U drugoj fazi, učesnici su pili vodu i gazirana pića. Voda nije izazvala pojavu karijesa dok gazirana pića jesu i to težak oblik.
Zaključak je da smanjenje konzumacije napitaka sa šećerom može da ima pozitivan zdravstveni efekat na dijabetes i smanjenje gojaznosti, ali ne može da spriječi pojavu karijesa i drugih zubnih problema.
Izvor: B92
Nema komentara
Sakrij sve komentare
Prikaži komentare
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.