Noć istraživača prvi put u Banjaluci

Objavljeno: 29. 9. 2012 u 03:19h

Manifestacija “Noć istraživača”, koja na zabavan način predstavlja nauku, održana je sinoć prvi put u Banjaluci, i privukla je pažnju velikog broja građana.

“‘Noć istraživača’ predstavlja najveću i najzabavniju promociju nauke i naučnika na svijetu namijenjenu populaciji svih starosnih doba i obrazovnih profila”, rekla vođa projekta Stanislava Ninković, te dodala da se na ovaj način žele motivisati mladi za nauku i istraživanje.

Posjetioci su sinoć imali priliku da vide prezentacije najnovijih dostignuća istraživača, takmičenja na polju eksperimenata i istraživanja, da rješavaju misterije, postavljaju pitanja istraživačima i saznaju šta ih interesuje, te da uživaju u naučnim eksperimentima, vožnji balonom, dobroj muzici i još mnogo sadržaja koji su ovu noć učinili magičnom.

“Ovogodišnja poruka manifestacije bila je `Nauka je magija`, kroz koju su nas vodili istraživači iz raznih naučnih oblasti, naši sugrađani i gosti iz inostranstva, koji su kroz seriju prezentacija i svojevrstan `naučni šou` na zabavan i uzbudljiv način približili posao istraživača i pokazali koliko nauka i istraživanje čine suštinski dio naše svakodnevnice”, rekla je Ninković.

Ljubica Kaurin, učesnica, tima “Scientia est magica” iz banjalučke Gimnazije rekla je da joj se zaista svidjela ova manifestacija jer su “mladi ljudi imali priliku da pokažu šta znaju i umiju”.

“Mi smo se na revijalnom dijelu predstavili sa našim projektom ‘Bez muke do nauke’ koji obuhvata niz preduzetih akcija u cilju obogaćivanja nastave interaktivnim metodama, a specijalno za ovu priliku osmislili smo kviz, rađen u programskom jeziku C++, koji sadrži pitanja o svjetskim istraživačima i njihovim otkrićima. Publika je prepoznala naš trud, te smo osvojili drugo mjesto”, kazala je Ljubica.

Projekat ‘Noć istraživača’ je pokrenut na evropskom nivou 2005. godine, a u 2011. održan je u čak 320 gradova u 32 evropske države.

Ova manifestacija održava se u cijeloj Evropi, a realizuje se kroz 7. Okvirni program EU (FP7) i predstavlja edukativno-zabavnu promociju rada i života naučnika.

/magazin/nauka-i-tehnologija/noc-istrazivaca/||Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; [email protected])