Objavljeno: 4. 10. 2018 u 18:33h
Zdravstvene prednosti čaše vina dnevno su možda bile prenaglašene, jer prema novoj studiji redovno ispijenje, čak i u okviru “sigurnih” granica, značajno povećava rizik od prerane smrti. Najbolje je da se alkohol uopšte ne unosi u organizam.
Američki istraživači koji su se fokusirali uticaj redovnog ispijanja pokazali su da ljudi koji konzumiraju alkohol četiri ili više dana nedjeljno uvećavaju rizik od prijevremene smrti za 20 procenata u prosjeku.
Neke studije su sugerisale da je čaša vina dnevno korisna, ali doktori sa Medicinskog fakulteta iz Vašingtona su pokazali da su bilo kakve koristi nestale kod ljudi koji su redovno pili. Ti ljudi su čak bili pod novim zdravstvenim rizicima.
“Činilo se da konzumiranje jednog ili dva pića oko četiri dana nedjeljno štiti od kardiovaskularnih bolesti, ali ispijanje svakog dana je eliminisalo te prednosti. Što se tiče rizika od karcinoma, bilo kakvo piće je štetno”, rekla je doktorka Sara Herc, prva autorka istraživanja u časopisu “Alkoholizam: Klinička i eksperimentalna istraživanja” (Alcoholism: Clinical and Experimental Research).
U Velikoj Britaniji postojeća preporuka kaže da odrasli ne treba redovno da piju više od šest čaša (175 mililitara) vina nedjeljno ili piva (sa 4 odsto alkohola).
Studija iz Amerike uključila je podatke od više od 400.000 ljudi između 18 i 85 godina i našli 20 odsto veći rizik od ranog umiranja iz bilo kog razloga, kada su ljudi pili više od tri dana u nedjelji.
Doktorka preporučuje da se alkohol uopšte ne unosi u organizam.
“Tokom starenja rizik od smrti iz bilo kog razloga se povećava, pa povećanje od 20 procenata zbog čaše vina dnevno u 75. godini se pretvara u mnogo više smrtnih slučajeva nego u 25 godini”, zaključila je doktorka Herc.
Izvor: Nezavisne
Nema komentara
Sakrij sve komentare
Prikaži komentare
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.