Da li djeci treba zabraniti da jedu “brzu hranu”?

Objavljeno: 6. 11. 2015 u 11:39h

Sve više djece širom svijeta je gojazno. U Evropi od viška kilograma ili gojaznosti pati oko 40 odsto mališana, dok u Sjevernoj i Južnoj Americi oko 31 odsto.

Taj trend svakako je povezan s tim šta djeca i tinejdžeri jedu. Da li su presudna gazirana pića? Možda je riječ o prerađevinama i brzoj hrani? Da li postoje namirnice kojih bi djeca trebalo da se klone?

Kako bi pronašli odgovor na to pitanje, istraživači Nacionalnog univerziteta Djuk u Singapru ispitivali su kakve namirnice se povezuju sa viškom kilograma i gojaznošću među djecom. Koristeći podatke Avon longitudinalne studije o roditeljima i djeci koja je bilježila ishranu i indeks tjelesne mase gotovo 4.500 mališana u Engleskoj devedesetih godina, oni su tražili informacije o tome šta su djeca jela i šta se dešavalo s njihovim tijelima u periodu od tri godine. Otkrili su da se neke namirnice mogu smatrati većim “krivcima” za gojaznost od drugih.

Recimo, djeca koja su redovno jela čips, najviše su dobijala na kilaži.

“Otkrili smo da je čips jedna od najodgovornijih namirnica za gojaznost”, napisali su istraživači. “Čips od krompira ima mnogo kalorija, a slabo zasićuje i često se koristi kao užina”.

Pomfrit, pohovana piletina i riba, mesne prerađevine i masni namazi poput putera, takođe su se pokazali kao problematični, kao i sve namirnice sa dodatim šećerima i prerađenim žitaricama.

“To što hrana ima mnogo kalorija, ne znači da će vas ugojiti”, kaže Erik Finkelštajn koji predaje na Institutu za svetsko zdravlje Djuk univerziteta, koji je ujedno i vođa studije.

“Neke namirnice, poput krompira, nisu obavezno loše za zdravlje. Ali kada ih pretvorite u čips ili pomfrit, dovode do gojenja”.

Zašto se to dešava, još nije poznato, ali naučnici sumnjaju da je to posljedica dodavanja masnoća u postupku pripreme.

Kada je riječ o namirnicama koje su najmanje uticale na dobijanje na kilaži, naučnici su istakli živinsko meso koje nije pohovano ili prženo, žitarice bogate vlaknima za doručak i integralne žitarice.

“Djeca zapravo nemaju slobodu da jedu šta žele. Tjeramo ih da idu u školu, ne damo im da nešto jedu ili puše… Ljudi koji se protive tome, ne razumiju da gojazna djeca gotovo po pravilu postaju gojazni odrasli. Ono što se desi u djetinjstvu, gotovo po pravilu je nepopravljivo”, kaže Finkelštajn.

Izvor: B92

Facebook Twitter Preporuči na Viberu
Kopirati

Nema komentara

Sakrij sve komentare

Prikaži komentare

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Šta mislite o ovoj temi?

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

Promo

Copyright. Sva prava zadržana. Dozvoljeno preuzimanje sadržaja isključivo uz navođenje linka prema stranici sa koje je sadržaj preuzet.

/zdravi-kutak/da-li-djeci-treba-zabraniti-da-jedu-brzu-hranu/||Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)