Amazon planira da lansira hiljade Internet satelita

Objavljeno: 7. 4. 2019 u 09:49h

Amazon se priprema da lansira nekoliko hiljada satelita u nisku Zemljinu orbitu, kako bi obezbijedio pristup Internetu širom planete. Cilj njihovog projekta, koji je nazvan „Project Kuiper“ je da se u orbitu postavi 3.236 satelita koji bi pokrili oko 95% globalne populacije.

Detalji kada će se to desiti i kada će ova mreža satelita postati aktivna, kao i koliko će sve to koštati za sada nisu poznati.

Ovo, naravno, nije prva velika kompanija koja želi da obezbijedi globalni Internet na takav način. SpaceX-ova Starlink mreža sastojaće se od oko 12.000 satelita, dok je OneWeb već lansirao svoj prvi 5G satelit u februaru ove godine.

Zvaničnici iz Amazona svesni su konkurencije, ali smatraju da je „Project Kuiper“ nova inicijativa sa takvom konstelacijom satelita u orbiti da će omogućiti velike brzine Interneta uz minimalnu latenciju, koja će biti dostupna gotovo svim ljudima na planeti. Radi se o dugoročnom projektu koji će obezbijediti brzu Internet konekciju desetinama, pa i stotinama miliona ljudi koji do sada nisu imali priliku da ga koriste. Tom prilikom su pozvali i ostale kompanije koje dele istu ideju da im se pridruže u ovom velikom projektu.

Ova objava samo je još jedna u nizu koji ukazuje da Amazon ozbiljno radi na tom projektu. U novembru su najavili izgradnju 12 zemaljskih stanica širom sveta koji će služiti za komunikaciju i razmenu podataka sa satelitima. Od tada je i Blue Origin, druga kompanija Džefa Bezosa, pomagala Telesat-u da preko New Glenn rakete podigne i uspostavi svoju mrežu internet-povezanih satelita.

Izvor: Nezavisne