Objavljeno: 19. 5. 2013 u 12:54h
Kafa je savršen lijek za mamurluk, tvrde naučnici.

Novo istraživanje pokazalo je da vas šolja kafe, ne samo razbuđuje, nego i poništava štetne efekte alkohola.
Pet ili više šolja kafe dnevno može smanjiti nivo enzima koji izaziva oštećenja jetre, srčane bolesti i dijabetes za čak 50 odsto i to naročito kod muškaraca.
Finski naučnici su sinoć predstavili ova otkrića, a plan je da se uskoro sprovede i studija većeg obima u Velikoj Britaniji.
Akademici Tampere univerziteta i finskog Nacionalnog instituta za zdravlje proučavali su gotovo 19.000 ljudi tokom 10 godina.
Oni su ih ispitivali o zdravstvenom stanju, istoriji bolesti i unosu alkohola i kafe.
U izvještaju stoji: “Unošenje količine od 280 g etanola nedjeljno (3,7 flaša vina) dovodi do rasta nivoa enzima GGT u poređenju sa grupom apstinenata.
Redovna konzumacija pet ili više šolja kafe dnevno povezana je sa smanjenjem aktivnosti GGT za 50 odsto”.
Druge studije pokazale su da četiri do pet šolja kafe dnevno donose brojne zdravstvene koristi – od smanjenja rizika od dijabetesa tipa 2 do kardiovaskularnih oboljenja.
Izvor: cafe.ba
Nema komentara
Sakrij sve komentare
Prikaži komentare
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Banjaluka.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Banjaluka.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Banjaluka.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac takođe prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.