Erupcija vulkana koja bi mogla izbrisati civilizaciju bliže je nego što se mislilo

Objavljeno: 30. 11. 2017 u 19:15h

Erupcija vulkana koja bi mogla uništiti svijet dogodiće se i prije nego što se mislilo, pokazuje novo istraživanje.

Naučnici su prethodno procijenili kako se takve erupcije događaju svakih 45 do 714 hiljada godina, opisuje glavni autor nove studije profesor Jonathan Rougier.

Jedna od posljednjih ogromnih erupcija dogodila se prije 74 hiljada godine u Indoneziji gdje je nedavno aktivni vulkan Mount Agung prisilio 100.000 ljudi na Baliju da napuste svoje domove. Tada je vulkan izbacio više od 3.000 kvadratnih kilometara kamenja i pepela u vazduh.

Neki međunarodni avio prevoznici nastavili su letove za Bali, koji su bili otkazani zbog eurupcije vulkana na indonezijskom ostrvu Mount Agung u subotu naveče, što je drugi put u manje od nedjelju dana.

Međutim, najveće erupcije u stanju su prekriti cijeli kontinent s vulkanskim pepelom i promijeniti vremenske prilike širom svijeta decenijama, piše Independent.

Novo istraživanje objavljeno u časopisu ‘Earth and Planetary Science Letters’ predviđa kako bi sljedeća takva erupcija mogla biti puno ranije nego što se očekuje.

Profesor Rougier i njegov tim sa Univerziteta u Bristolu koristili su bazu podataka geoloških zapisa za izradu nove procjene kada će doći do velikih erupcija.

Zaključili su da trebaju smanjiti period na 5.200 do 48 hiljada godina, s prosjekom od svakih 17.000 godina.

Podaci pokazuju kako su dvije ogromne erupcije koje su promijenile svijet dogodile prije 20.000 do 30.000 godina.

“Srećom, nismo osjetili takve erupcije od tada” – rekao je on i istakao kako to ne znači da je sljedeća erupcija odmah ‘iza ugla’.

“Priroda ipak nije toliko pravilna” – kazao je on.

Izvor: Večernji.hr