Da li je ovo naš prvi kontakt sa vanzemaljcima?

Objavljeno: 16. 8. 2015 u 12:53h

Neobjašnjivi naleti radio talasa, koje trenutno istražuju australijski naučnici, mogli bi da vode porijeklo od vanzemaljskih oblika života, piše “News.com.au”.

Tim australijskih naučnika radi na odgonetanju porijekla radio talasa čiji nalet u trajanju od par milisekundi nosi onoliko energije koliko Sunce oslobodi za mjesec dana, piše “New Scientist”.

U proteklih 15 godina radio-teleskopi zabilježili su 10 ovakvih naleta, a fenomen je prvi put privukao pažnju naučnika prošle godine, kada je teleskop u Novom Južnom Velsu zabilježio posljednji od njih.

Tada je odlučeno da se temeljno analiziraju i stariji podaci, koji su otkrili još 9 ovakvih slučajeva.

Ono što ih čini toliko neobičnim je što je sadržilac za period kašnjenja između dolaska prvog i posljednjeg talasa svakog praska uvijek isti –iznosi 187.5. Za ovaj matematički fenomen naučnici još uvijek nemaju objašnjenje.

Izuzetno katko trajanje praska, kao i razlika između talasa najniže i najviše frekvencije ukazuju na to da naleti vode porijeklo od malog izvora – najviše par stotina kilometara u prečniku, koji je vrlo udaljen, najvjerovatnije u drugoj galaksiji.

Vodeći naučnici istraživanja, Majkl Hipke sa Instituta za analizu podataka “Neukirchen-Vluun” u Njemačkoj i Džon Lernd sa Havajskog univerziteta, zaključili su da mogućnost da matematički fenomen predstavlja slučajnost iznosi 5 prema 10.000.

Prema njihovom mišljenju, moguće je da ovu pojavu ne razumijemo zbog ograničenosti sadašnjeg ljudskog znanja – može se desiti da nismo dovoljno napredovali na polju izučavanja fizike.

S druge strane, ovu pojavu mogao bi da uzrokuje i neki špijunski satelit čije prisustvo do sada nije zabilježeno, ili forma vanzemaljskog života koja pokušava da zadobije našu pažnju i ostvari kontakt sa nama.

Nije isključeno ni da je u pitanju neki uobičajen, zemaljski izvor. Prije par mjeseci ustanovljeno je da je signale koje je teleskop Sparks zabilježio 2010. godine emitovala – mikrotalasna rerna iz obližnje kuhinje.

Izvor: Agencije