U svemiru pronađeni molekuli od kojih nastaje život

Objavljeno: 11. 4. 2015 u 16:57h

Naučnici su otkrili materijale koji pomažu nastanak osnovnih gradivnih elemenat života po prvi put u dalekom svemiru i to u disku koji okružuje jednu mladu zvijezdu.

Naučnici su uz pomoć velikog teleskopa u Čileu vidjeli da je disk koji će jednom postati planeta, prepun metil cijanida. To je složeni molekul na bazi ugljenika, koji učestvuje u formiranju gradivnih elemenata života.

Pošto komete nose podatke o tome kako je izgledao Sunčev sistem u svojoj “mladosti”, pokazalo se da su upravo takvi molekuli bili od ključne važnosti za nastanak života na Zemlji.

Disk koji okružuje zvezdu MWC 480 se još razvija, ali otkriće okazuje da uslovi zahvaljujući kojima je došlo do procvata života na Zemlji nisu jedinstveni.

Istraživanje je sprovedeno uz pomoć ALMA teleskopa u na čileanskim Andima.

Izvor: B92